کد خبر: 1218482
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

یمنی‌ها همچنان سفت و سخت به حملات خود به کشتی‌های حامل کمک به رژیم صهیونیستی حمله می‌کنند. دولت امریکا به دنبال جلب حمایت بیشتر کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس از این حملات است ولی ریاض به دلیل نگرانی از رویارویی با انصارالله از حمله ارتش امریکا به یمن از پایگاه‌هایی در خاک این کشور جلوگیری کرد. 
به گزارش ایرنا، ستاد فرماندهی مرکزی امریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام مدعی شد که نیرو‌های این فرماندهی شش موشک ضدکشتی و یک پهپاد حوثی‌ها» (انصارالله یمن) را بر فراز دریای سرخ سرنگون کردند. سنتکام بامداد جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز پنج‌شنبه ۲۹فوریه (۱۰ اسفند) بین ساعت ۶ تا ۷:۱۵ دقیقه عصر نیرو‌های سنتکام در دو حمله جداگانه شش موشک کروز و ضد کشتی حوثی‌ها را بر فراز دریای سرخ سرنگون کرده‌اند. سنتکام همچنین گفته که اوایل عصر پنج‌شنبه (۱۰ اسفند) به وقت صنعا پایتخت یمن، نیرو‌های سنتکام یک پهپاد حوثی‌ها را بر فراز جنوب دریای سرخ سرنگون کردند. ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده مدعی شد که این موشک‌ها و پهپاد را تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های تجاری و نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه شناسایی کرده و با انهدام آن‌ها از آزادی دریانوردی محافظت و آب‌های بین‌المللی را ایمن‌تر کرده است. اطلاعیه‌های سنتکام نشان می‌دهد که به رغم حملات مداوم واشینگتن، لندن و آنچه که امریکا آن را ائتلاف نگهبانان رفاه خوانده، یمنی‌ها همچنان به حملات خود به کشتی‌ها و محموله‌هایی که از دریای سرخ برای رژیم صهیونیستی ارسال می‌شود، ادامه می‌دهند. عبدالملک حوثی، رهبر انصارالله روز پنج‌شنبه ۱۰ اسفند در یک سخنرانی تلویزیونی از ادامه حملات در دریای سرخ خبر داد و هشدار داد که «عملیات غافلگیرانه‌ای» خواهند داشت. یمنی‌ها همچنین روز جمعه در یک راهپیمایی میلیونی دیگر شرکت و در بیانیه‌ای اعلام کردند که مردم یمن تا زمان پیروزی مردم غزه و خروج صهیونیست‌ها از نوار غزه به حملات خود ادامه خواهند داد. همزمان، امریکا و انگلیس در تازه‌ترین حملات خود، پنج‌شنبه شب بار دیگر منطقه الجبانه در الحدیده واقع در غرب این کشور را دو مرتبه هدف قرار دادند. وبگاه المانیتور گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا در تلاش برای توقف «حمله‌های ارتش یمن» به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی، به دنبال حمایت بیشتر از سوی کشور‌های حاشیه خلیج فارس است ولی عربستان از حمله ارتش امریکا به یمن از پایگاه‌هایی در خاک این کشور جلوگیری کرد و اجازه داد که ناو هواپیمابر نیروی دریایی امریکا مسئولیت عملیات در دریای سرخ را بر عهده بگیرد. 


 حملات حزب‌الله به شمال
حزب‌الله لبنان دیروز اعلام کرد نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی را در اطراف پایگاه رامیم در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده است. حزب‌الله لبنان همچنین موضع نظامی «الرمثا» و مرکز نظامی «زبدین» ارتش رژیم صهیونیستی در کشتزار‌های اشغالی شبعا را با چندین فروند موشک هدف قرار داد. رسانه‌های عبری تأیید کردند که آژیر‌های خطر در روستای الغجر در اصبع الجلیل پخش شده است. همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی از فعال شدن سامانه پدافندی ارتش این رژیم در خلیج حیفا و شنیده شدن صدای یک انفجار پس از تشخیص یک شیء مشکوک در آسمان خبر دادند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه نیز گزارش کردند که موج جدیدی از موشک‌ها از لبنان به سمت شهرک صهیونیست‌نشین شلومی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد. حزب‌الله لبنان پنج‌شنبه شب از شهادت دو عضو دیگر خود در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور خبر داد.

برچسب ها: ریاض ، یمن ، پهپاد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار